10.21.2011

den där septembermorgonen


det låg en magiskt mjuk dimma över ängen 
vid den övergivna gamla fruktträdgården, 
när johannalina & jag kom bärande 
på kamerautrustning, fågelbur, mc boots
& en hel massa fjärilar i magen.


spira’s höst & vinterkollektion 
hängde fladdrande i vinden, på galgar 
från grenarna av ett stort träd,
~ & väntade på att bli fotograferade. 


solen var precis ny & glittrade i daggen, 
spindelnäten hängde som smycken i 
höga gräsblad & fröställningar.


när jag höjde kameran & tittade på lina 
mitt i allt det där blev jag sådär, 
som jag blir nästan varje gång jag fotograferar, 
men lite extra med det här vackra väsendet;
att kameran känns som ett kalejdoskop,
~ & jag, jag känner mig som ett barn 
som önskar mig en tidsmaskin därtill. 
så att vi kan stanna tiden & vara 
här länge länge & bara fotografera tills 
vi alla går upp i lyckliga atomer. 


 
{ blusen tess var först ut, ~& favorit hos oss alla 3 }


just det där skira vita, 
till enkla slitna blåjeans,
~ & en timotej-tjej som rör sig 
i det allt varmare höstdiset, 
som om hon vet precis hur länge
hon måste stanna i varje rörelse
för att jag ska hinna få den på bild. 

den kameran finns inte som 
rymmer alla bilder jag 
vill ta då.  


det var tess. 
då har vi bara elsa, gunilla, jenny, 
sara, mia, dada, lilly, ~ & lilla alice kvar.


& mumma. 
i dag är det fredag. riktigt mysigt. 
i morgon blir det bl.a invigning på en yogastudio,
~ & på söndag börjar jag misstänka att det blir 
en remake på avslutningen av min födelsedag. 
och det är någonting jag inte har mycket alls 
emot att göra till en vana.


skön kväll till Er !




© hannah lemholt & spira 2011


in the words of a master, henri cartier-bresson :


’a photograph is neither taken nor seized by force. 
it offers itself up.
it is the photo that takes you.
one must not take photos.’

☮ ♥












8 kommentarer:

  1. Himmelsk vakre og magiske bilder!Så dyktig du er:)
    Tove:)

    SvaraRadera
  2. Du tar de vackraste, vackraste bilder!

    SvaraRadera
  3. Vansinnigt vackert foto. Stämning blir magisk, trollsk. Du är ett geni! :)

    SvaraRadera
  4. Louise Alexandersson21 oktober 2011 kl. 20:40

    Hannah! Jag saknar ord...DU är min stora idol...Idol med stort I. Du är helt fantastisk, magisk.
    Tack för att jag får titta och njuta av dina bilder och drömma om dagen då jag är lika inspirerande som Du!
    <3 <3 <3

    SvaraRadera
  5. Hannah .. vännen
    Du är m.a.g.i.s.k med din kamera

    Tack för att du delar .. du känns lite närmare då.

    Längtar

    SvaraRadera
  6. Jag är en stor beundrare av dina bilder. Så magiska.

    http://www.evablomgren.worldpress.com

    SvaraRadera
  7. Gud, vad fina foton och kläder! Vill vara där, ha kläderna och känna stämningen!

    SvaraRadera
  8. Vilka helt fantastiskt magiska bilder. Blir helt trollbunden! Wow säger jag bara!

    Pernilla

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...