10.24.2011

’there are women in my closet,


hanging on the hangers. 
a different woman for each suit, 
each dress, each pair of shoes. 
my makeup spills
 from the bathroom drawers, 
and there are different 
women for different lipsticks.’ 

~ marya hornbacher
sist, när vi fotograferade spira s/s 11, 
var det en fjäril som kom på oväntat besök 
och fick vara med som rekvisita. 
denna gången var det en bil, 
närmare bestämt en a-ford 1931,
som brummade upp på malvagårdens grusade 
parkering. den stolta ägaren & hans sällskap åt våfflor 
under uteserveringens vita parasoll, medan vi 
fick låna hans skatt. spira’s gunilla & alice fick vara med 
och det kändes lite som att tiden backade. 

.. och där har vi det där igen
sedan jag började fotografera har en ny värld 
öppnat sig, inuti världen. när jag håller i kameran kommer
jag närmare att vara den människa jag vill vara. 
närmare både min uppväxt & min framtid. 
jag träffar på människor, ~ & det uppstår underbara 
oväntade samtal och annorlunda möten, precis som 
det var med mina föräldrar när vi reste som små,
och precis som jag vill leva mitt liv framåt. 


jag säger ofta att jag fortfarande, ~ & varje gång, 
känner det som om kameran är ett kalejdoskop, 
en prisma som bryter ljuset och plockar fram de skiftande 
färgerna & vackert brokiga delarna av människor. 






nu är det eld i öppna spisen, ~ & jag ska bylsa 
på mitt lite krassliga jag en massa lager på lager 
och ta den där långpromenaden längs havet. 
jag behöver saltstänkt vind i ansiktet. 
helst varje dag. 

vi ses senare fina Ni ! 





8 kommentarer:

  1. Hejsan.
    Ville bara säga att jag är HELT kär i din blogg! Och i alla dina FANTASTISKA bilder! Förstår om du är lycklig med kameran i din hand för det syns verkligen genom dina bilder att detta är vad du är född till att göra...

    Tack för allt fint som du visar här och som vi får ta del av och njuta av under dagarna// Mvh Elle

    SvaraRadera
  2. Jag vill också promenera längs en strand vid havet och vågorna ska slå mot stranden, och vinden piska i ansiktet, då känner man att man lever...underbart.

    Kramar
    Katarina

    SvaraRadera
  3. Vilka otroligt vackra bilder (de innan oxå)
    , du har ju en gåva som få! Bilen- vilket unn meden sådan fantastisk rekvisita från ovan!

    SvaraRadera
  4. Äsch. Det är så vackert att jag inte riktigt vet vad jag ska skriva.

    SvaraRadera
  5. Kunde inte ha sagt det bättre själv! Förstår precis vad du menar. När jag fotar är jag lycklig i hela själen, tycker om mej själv tom=) å timmarna bara försvinner å kvar har man underbara minnen å även bevis på det!
    Ha en underbar höstdag å fortsätt att vara lycklig!
    Kram Tora

    SvaraRadera
  6. Helt underbara bilder.:-) Stina

    SvaraRadera
  7. Magiskt och förtrollande....och alldeles underbart fantastiskt vackert:)))

    Ha en fortsatt härlig vecka:))

    kråke

    SvaraRadera
  8. Åhhhh. Du är bedårande! Ditt sätt att skriva, dina foto du ger mig tusen känslor som bara svämmar över åt alla håll.
    Ljuvligt!

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...