11.08.2011

mumma




{muggen med de träffsäkra orden är från day home}


*

jag blir som sjuk efter en fotografering.
när jag vet att det finns hundratals bilder som ligger och bara väntar på redigering. 
vaknar och kan inte somna om, trots att jag fortfarande är dundertrött, 
- & fast inte ens solen orkat sig upp än. 
tassar upp, drar på raggisar, tänder bara ett levande ljus i badrummet 
och möter ändå rådjur i strålkastarsken i spegeln.
trötta ögon. men lyckliga. 

kardemummakaffet rinner ner & doften sprider sig i köket
medan trädgården vaknar utanför fönstren. 
fåglarna turas om att doppa sig i det stora zinkfatet överfullt med regnvatten.
 jag tittar på här inifrån. varje morgon. det är en skön ritual.


när jag nu sitter med bilderna från igår känner jag mig så jäkla glad..
och tacksam.
tacksam för lina. tacksam för jossi. tacksam för ljuset. 
tacksam för att det jag vill tro på;
att allt inte måste planeras i minsta detalj,
utan att det handlar mer om känsla
och förbindelser mellan människor,
- visar sig vara sant, i alla fall för mig, gång på gång på gång. 

som bilden här.
jag kastade in en mugg från butiken på magasin 36.
lina höll i den. jag tog tre bilder. och alla sitter.
och det är definitivt inte bara min förtjänst.
vi pratade inte ens. bara tog de där tre.
klick. klick. klick.
på alla tre går inte minst texten att läsa,
med tanke på hur hon höll muggen.
ja, förlåt, men sånt’ här går jag igång på!

flyt.


speciellt när vi bara skulle fota lite på kul
för att jossi som gör smink & hår skulle få känna lite på lina,
inför en annan fotografering till helgen. 
och här sitter jag med 550 bilder som jag tycker om varenda en. 


lycka. 


hoppas Ni vaknat upp till en fin tisdag, 
- vi ses säkert senare ! 




*



{modell : lina lindholm}
{makeup & hår : josefin madsen ljungqvist}
{canon eos 5d mark II | canon ef 50/1,4 usm}


© hannah lemholt





1 kommentar:

  1. Alltså, tjejen! Har precis hittat din fina blogg. Och ....MY GOOD!!!!....vilka helt kolossalt UNDERBARA bilder du tar!!! *stum av beundran*
    Ja, jag är fast! Hit kommer jag komma igen. Och igen. Och igen :)

    Mvh Marika

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...