11.13.2011

snöskapare


förutom att jag är dunderförkyld & har hög feber 
efter vår fotografering igår, så har jag vaknat upp till
en alldeles magisk söndag. 
en brasa brinner och här hemma råder en stilla & oerhört skön 
kreativitet, som ofta när seb är ledig.

jag dricker vitt te med honung & mjölk, ~ & redigerar till musik.
utanför är grått & dämpat. vi blev klara med fotograferingen 
under heldagen igår, ~ & hade ljuset med oss från början till slut. 
hur mycket tur får man lov att ha? 
hur mysigt får man lov att ha när man jobbar? 
tydligen både tur & mys i sådant överflöd att man bara kan vara lycklig.


vi hade bas hos mama & papa med musik, lussebullar, 
godis, kaffe, ~ & jossi's fantastiska.. verktygslåda.
den kan nog få den mest inbitna pojkflicka att ooh:a & aah:a 
när burk efter burk efter burk med vackra färger, 
glittrig skugga, pennor & penslar, sprider ut sig medan hon 
packar upp ur den där väskan som inte tycks ha någon botten. 



.. så var det där med diademet. hannibal lecter mackapären . 
mellan jossi’s magiska händer, ~ & linas överjordiska skönhet
finns inte en tillstymmelse kvar av det där. 
och så får vi det att snöa inomhus. och laleh sjunger. 
det är värt varenda en av dagens febergrader. 



hoppas Ni också har en riktigt härlig söndag ! 
tack för att Ni spenderar en del av Er tid
här tillsammans med mig. 












modell : lina lindholm }
makeup & hår : josefin madsen ljungqvist }
canon eos 5d mark II | canon ef 50/1,4 usm }







5 kommentarer:

  1. Du inspirerer så inderlig! Tar så vakre bilder at eg blir bergtatt heilt bort til norge. Og på ein SØNDAG!
    Fantastisk bilde med gevir og snø <3 Fantastisk.

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen helt magiskt vilka bilder!! Vackraste, vackrast. Allihop! Så vackra...

    SvaraRadera
  3. Det är vi som tackar. Jag. Jag tackar för att du tar dig tid att dela med dig. Av allt ditt vackra. Det finns inte många saker som kan framkalla harmoniska känslor under den här veckan för mig. En återkommande mörk vecka varje månad. Men bannemig att du kan. Och som du kan. Du förtrollar. Helt obeskrivbart. Av alla saker i hela världen så är det du, dina bilder och dina ord som ger mig värme, harmoni, lyckokänslor och hopp om att få kärleken till livet tillbaka....
    TACK för all inspiration!

    SvaraRadera
  4. Himmel vilka fina bilder. Krya på dig.

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...