11.21.2011

svart måndag



macaroons + gåvan från dejligaste nina; gammal fransk chokladask från favoritbutiken




jag vill öva en massa mer på matfotografi..
{alldeles fel är det ju inte heller när man då faktiskt
måste köpa franska små svarta bakverk, 
eller knäckebröd som är som krispiga veckade kjolar, 
eller handgjorda jasminepärlor som vecklas ut till te-lotusar.}

den här bilden blev jag riktigt glad för hur den kom ut.
tror att den skulle kunna bli mycket fin som
lite större fine art print, kanske tillsammans med ännu 
ett matfotografi; lite enkelt i stuk som detta, 
~ på väggen i matrummet. till svarta slagbordet. 

ja. det är härmed en plan. 
funderar över vad det ska vara på det 
kompletterande fotografiet då.. 
kanske bara en enkel träslev, eller något i gammalt silver.
får nog gå på silverjakt. det blir bra det ! 

.. nu blev jag dessutom ännu mer sugen på att ha en svart jul. 
det började när jag såg de här fantastiska bilderna 
hos sweet paul, fotograferade av linda pugliese; 



4x sweet paul 




jag kan se den där julfesten .. eller nyårsfesten snarare, framför mig. 
svarta masker, svarta stearinljus som fladdrar, 
drinkar, ~ & skratt långt in i en glittrande svart natt. 
svart bord ~ check ! mörkt lila linneservetter ~ check !

sedan får jag väl spreja resten .. 




lina en stycken fancy, underbar gäst som passar i svart ~ check !





kärlek till Er.







© hannah lemholt photography 

8 kommentarer:

  1. Artprint- absolut! Bilden är magisk, precis som alla dina bilder... Tittar in och drömmer mig bort! Allt runtomkring stannar upp och stunden är bara min...

    SvaraRadera
  2. Svart är snyggt...vilka bilder...

    Kram Helena.

    SvaraRadera
  3. att kakor kan te sig så vackert, nog för att jag sett matbilder i massor..jojo:) Och det tycker jag om..men ditt blev liksom lite mer kontverk..vackert!:)

    SvaraRadera
  4. vilka fantastiska macaron's i svart!!

    SvaraRadera
  5. Magnifique! I'm usually not big on black as it seems to make the winter period even more depressing, I actually like this idea very much!

    SvaraRadera
  6. Macarons i svart, love blackchic.

    SvaraRadera
  7. Underbara bilder som vanligt! jag har mailat dig men mina mail brukar hamna i skräpposten, vet inte varför...

    Kramar

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...