1.02.2012

turturduvor




{scrolla över bilden för att se leila’s original}



det dröjde en lång stund innan det hanns med att bli dags för denna, 
bloggens 2a pausfågel’, ~ helt enkelt för att det inte 
funnits tid nog över för att blåsa ballonger, mata duvor,
~ & ta spontana flygturer. 

tack fina leila, för den vackra utsikten,
~ & all lycka till Er ! 





för mig är ’levitering’ på bild trixigt redan när 
man själv tagit originalbilden, ~ eller bilderna som 
det egentligen behöver handla om i det fallet 
{eftersom man helst ska ha flera bilder 
att jobba med och lägga ihop i lager på varandra},
~ & alltså ännu trixigare när man bara har en bild 
att jobba med som nu. jag har provat en gång tidigare, 
men då blev det kraschlandning. 
så för att vara en 2a flygtur får jag väl ge mig själv
betyget någotsånär skapligt. 

jag tänker övningsflyga mer i vår. 
vingarna kliar bakom skulderbladen, 
vill växa till sig och breda ut sig. 
lycka för mig som har en så orädd musa
att ta med mig på färden. 
förhoppningsvis blir det alltså fler flygbilder. 
mary poppins kanske? 
jag tror att lina blivit en fantastisk ms poppins. 
vad tror Ni?

2012 är året vi vecklar ut våra vingar,
~ & siktar högt högt. 

vad har Ni tagit sikte på i år ?





10 kommentarer:

  1. Underbar bild!
    Jag har tagit sikte på att vara lite modigare i år... Kanske till och med vågar på mig en provtur eller i allfall flaxa litegrann med vingarna... :-)

    Tack för alla fina ord o bilder. Är här inne ofta men lämnar inte så många spår efter mig (kommentarer). Det ska jag också bli bättre på 2012! :-)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Att utveckla vår lilla butik Skumpa & Spaljé...

    Kram Helena.

    SvaraRadera
  3. Så herlig! nydelige bilder og fine ord her hos deg.

    Malin

    SvaraRadera
  4. Läckert...Goa-fortsättnings-kramar från mig!

    SvaraRadera
  5. åh woooow! Tack Hannah, nu tog du oss högt över himmelen!!! Vad roligt! SÅ fiiiint!

    SvaraRadera
  6. Åh, vad fint! Snacka om perfekt bild att förstora och hänga upp i vardagsrummet!

    SvaraRadera
  7. åh så läckert...ja Poppins <3 <3 <3

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...