3.26.2012

i ♥ film


{jag plåtar lina som plåtar mig}


kanske minns Ni att jag pratat kamerakärlek tidigare? 
jag vill ju så himla gärna börja hinna med att fotografera med film,
~ & får börja med de gamla kameror jag har. 
på dröm-önskelistan står det nedskrivet 

en dag ~ en hasselblad




i fredagspaketet som kom från photojojo, det där habegärsstället 
jag berättade om, låg inte mindre än tre rullar film från de 
’utrotade sorterna’s lista’. först skulle vi bara sätta ihop den 
diy dubbelreflexkamera jag också beställt..




två timmar, en del svärande & tappande av minimala skruvar,
men en hel massa nördpoäng senare, ~ kunde vi sätta in
en rulle rollei redscale, ~ & så fick jag bli varse hur ovant det känns 
att fotografera med en spegelreflexkamera; där motivet inte rättvänds åt en, 
~ utan en något suddig, spegelvänd bild av verkligheten, syns i sökaren.





ett bokeh kit låg också med i paketet,
en lite på kul pratbubbla i skoltavelfärg,
~ & en hel massa kritor. allt för att kunna försöka 
dra fram än fler av de där inre bilderna och idéerna i ljuset.



 jag lovar att dela med mig efterhand det skapas!

sålänge hoppas jag att Ni haft en härlig 
början på Er vecka. 

kärlek från mig,






7 kommentarer:

  1. Åhh ser fram emot de delningarna;) Kärlek tillbax

    SvaraRadera
  2. Å, vad VACKERT...du är magisk hela du...Förstår dig så med film, jag vill oxå!!!!! Kan sakna doften från ett mörkrum...tystnaden, koncentrationen...det meditativa..blir i bland så trött på den digitala världen..även om den har många fördelar.

    Jag VET att du kommer att skapa underbara bilder med en hasselbladare, längtar tills jag får se...för det kommer att ske, det känner jag!

    varmaste kramar till dig!
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Vackert vackert!! Har varit inne och kikat på dina fantastiska bilder och inlägg under den långa sjukhusvistelsen och blivit lika glad och inspirerad varje gång ♥ Har inte haft kraft att kommentera men nu så! Du är helt klart bäst på att fotografera, love love love!

    Stor kram fina Hannah!

    SvaraRadera
  4. Wow, this is pure love! Tänk att fota med egenbyggd camera!!! Och så med redscale...
    det gäller att tänka rätt men avigt...
    jag älskar fraset av negativalbumet, där negativen ligger i var sin tunna pappersvagga. Och så kontaktkopiorna... Digitalt är lätt, snabbt och förgängligt, film är evig kärlek...
    om du går in på min blogg kan du se inscannade negativ som är över trettio år, sök tagg Berlin...
    kram EM

    SvaraRadera
  5. härliga bilder! ...jag kunde inte släppa melodin..girls on film. den gamla dängan! =)
    den poppade upp i huvudet på en gång!
    kram

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...