5.13.2012

i blom








i vår trädgård finns ett stort körsbärsträd. 
det blommar precis nu, men bara i vad som känns som några dagar,
- & alldeles, alldeles för kort tid.
jag var bara tvungen att försöka förlänga njutningen så gott det går,
så idag stod jag och hoppade efter grenar,
i gummistövlar och med sekatören i högsta hugg.







sedan står jag mot den nyputsade, ljusa väggen, 
det sovrum vi håller på att göra vid. 
med fjärrkontrollen till kameran beredd. 
barfota på täckpappret, med körsbärskvistar på huvudet. 
detta måste vara själva andemeningen när folk suckar artsy fartsy,
- men så får det vara. jag älskar ju det här, 
även om jag ofta skrattar åt mig själv där mitt i.

men hade jag låtit bli, då är det många av 
mina bilder som aldrig blivit till.









hoppas Ni haft en riktigt fin helg.
tack för alla Era härliga tankar & ord ! 
nu ska jag vila ögonen. 
på min man. 


kärlek,


h



±

{självporträtt med fjärrutlösare}
{canon eos 5d mark II | canon ef 50mm 1,4}
© hannah lemholt photography





23 kommentarer:

  1. Du ÄR världens vackraste.
    Om jag ändå vore man...& singel :)

    KÄRLEK

    SvaraRadera
  2. Det sägs ju att gränsen mellan genialitét och dårskap är hårfin ;-)

    SvaraRadera
  3. ååå, fine fine bildene! du er så flink<3


    malin

    SvaraRadera
  4. Körsbärsblommor är bland det allra vackraste....
    Ljuvliga bilder, och fina fina du♥

    SvaraRadera
  5. Körsbärsblommorna är helt magiska nu...kan inte fatta jag jag ska till jobbet imorgon, vill ju bara vara hemma och njuta nu...mellan hägg & syren skulle alla få vara hemma & njuta.
    Varmkram Lydia

    SvaraRadera
  6. Vilka bilder, hur får du dem så....jag förstår att du har en bra kamera men hur får dum så ljusa, kontraster...

    Kram Helena.

    SvaraRadera
  7. Du fotar så fint och du är så vacker på bilderna :)
    ~ Ha en fin kväll!

    Kram Cajsa

    SvaraRadera
  8. Hurra vad du är bra!!
    Jag väntar på mina rosa körsbärskvistar, då kanske jag också hoppar runt med dem på huvudet eller försöker få barnen att göra det i alla fall. Fantastisk. Det är vad du är.

    SvaraRadera
  9. Å, så OTROLIGT vackert, Hannah....jag njuter.

    KRAM
    Hanna

    SvaraRadera
  10. Jag har Äntligen hittat brushen jag letat efter nu ;)

    Tack för hjälpen :) *L*

    SvaraRadera
  11. Underbart blomning som är alldeles för kort fast det vackraste är kvar och det är du.

    SvaraRadera
  12. Så vacker i allt du gör!
    Önskar dig all lycka i hela
    världen så fantastiska bilder
    och ord.
    Kramar!

    SvaraRadera
  13. åååååhhh.
    du är så sjukt duktig.
    din kreativitet alltså. galet.
    tack för att du delar med dig.
    kram//jennifer

    SvaraRadera
  14. Vad heter typsnittet du har på bilden ...? :)

    Kram ♥

    SvaraRadera
  15. så härligt att få kika in här, medan aprilvädret i maj, fortsätter här uppe. Hagel, regn och sol om vartannat. mina små pelargon sticklingar har börjat växa och till och med någon knopp tittar fram, då finns det ändå hopp, om mera hopp får jag av dina fina bilder.
    Ha en underbar start på veckan.
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  16. you are amazingly beautiful in the first photo of this post.
    Kisses
    Dora

    SvaraRadera
  17. Njuter massor ♥

    Vackert som vanligt här hos dig.

    Kramar @nette

    SvaraRadera
  18. Underbara bilder Hannah, åh att jag saknar dessa blomster här i norr. Vi har ingen vår som ni utan från vinter blir det mitt i allt sommar och därimellan är det grått och regnigt...

    Kramar
    Katarina

    SvaraRadera
  19. Men allvarligt Hannah, finns du på riktigt? Så där stunning kan man bara inte vara! Va!?

    Å förresten, lyckades du få biljetter till Sallys artist talk på fotografiska? De var ju så klart slutsåååålt när jag hittade dit - gaaaah. Fick lov att gråta en skvätt över det faktiskt. Buhuu. Snyft.

    Å förresten. Igen. Det låter ju helt underbaart att ni ska bli madsen & lemholt. Fy sjutton alltså vad häftigt, jag vill veta mer. Väldigt snart. Får jag det?

    Hej så länge!
    Kram Eva ♥

    SvaraRadera
  20. Vilken ljuvlig körsbärsblom...och som du fångat den sen!!! Du skapar magi!

    Love, Carina

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...