6.02.2012

8 mm film | 9 mm regn







under dagens morgonpromenad hängde regnet 
doftande rent i svullna skyar,
som frukt redo att falla från trötta grenar.
kändes som höst, om inte för all blommande syren
och tunna gardiner flytandes ur vidöppna fönster.

morgonbilder med varje steg, av Dina ögon,
- fortfarande sömniga. fingrarna på min nakna mage.
hur Din pepparkaksfärgade kropp sänker sig 
över min, med ett
sov vidare & smaken av vanilj.








i den gamla doktorsvillan står farbrorn i fönstret.
lutar sig mot glaset så att munnen är bara en immig fläck. 
jag vinkar till honom och han vinkar tillbaka. 
tiden står verkligen stilla som vackrast i stunder
misstänkt likt alldeles alldagligt liv. 

jag drar handen längs oxelhäcken, 
tänker på tama puman bob, som bodde hos doktorn förr. 
undrar om han sprang där i parken. 
det skulle jag vilja se.
nästan hemma kom regnet äntligen,
min hud väntande fuktig med blossande kinder.
och himlen mullrade
som om tusentals äpplen föll över marken.








jag går barfota hemma sen, handdukstorkad.
långärmad bomullsklänning, mjuk mot regnpiskad hud.
gör varm choklad och lyssnar på dinah washington.
jag fingrar på den nya kjolen i råsiden, den som faller 
som ett persikofärgat vatten. jag studerar lilla filmkameran. 
har lyckats ha sönder den, tappar ofta saker. 
jag plirar på de små speglarna där inne, 
mjölkigt vita & tomma.
några bilder hann det bli, innan den blev blind.







och nu, några timmar senare, har solen tittat fram igen
och det vankas grillning i en vacker trädgård.
kanske lite vitt vin,  alldeles säkert skratt och så en kjol i siden
som faller längs benen som persikofärgat vatten.

hoppas Ni har det riktigt bra.

kärlek,

h



±


{modell : lina lindholm}
{make up & hår : jossi madsen}
{canon eos 5d mark II | canon ef 50mm 1,4} 



8 kommentarer:

  1. Oh Hannah! Du gör världen vackrare! Har jag sagt det 358 gånger förr? Kanske inte, men jag har tänkt det, vid varje inlägg!

    SvaraRadera
  2. Jag ler och glömmer nästan bort att andas. Så vackert.

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  3. gud hanna. skriv en bok snälla. älskar sättet du skriver. din känsla.
    go for it :).
    kram//jennifer

    SvaraRadera
  4. Såå vackert skrivet.... Jag njuter av dina ord och bokstäver som du formulerar så magiskt. ♥

    Ha en kärleksfull dag ♥

    SvaraRadera
  5. Du är en poet !

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  6. Alla inläggen brukar vara så välskrivna. Men detta var ännu bättre.

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...