11.01.2012

NOVEMBER SONG



de vida omtyckta ’arne jacobssen muggarna’ : hos oss x & o för en puss & en kram 
antik träsked : bali  |  lång ’feather duster’ : hay





hela den här, novembers första dag, har varit 
som det där musikstycket som också har fått 
gå på lågmäld repeat medan jag arbetat med bilder. 
jag slutar aldrig förundras över att en dag på något sätt 
kan bära med sig en känsla, till och med redan 
innan den riktigt hunnit ta sin början. 
regn mot takfönstren i långa hallen; fortfarande i 
mjukt dunkel, fast att vi sovit alltför länge. 
inte bara en välbekant doft lämnad kvar i sängen, 
idag också en varm, familjär hud bredvid; 
en fin som har ledig dag.

fötter i stilla cirklar över trägolven, brasa,
~ & kardemumma kaffe i omgångar.
en liten tur bort om butiken & magasin 36
när eldstaden blivit tillräckligt varm för att kunna
lämnas en stund utan ständig matning. 
även där en stilla stämning, dunkelt & levande ljus,
lågmälda, varma samtal. goa’ människor. 
enorma, knoppiga gladiolus i mörkt, mörkt lila
får följa med hem, ~ lite rock’n’ roll över lila 
konstaterar vackra anna i butiken. och vi vill ju ha 
lite rock’n’roll in i det mellanmjölksvita.


 träkors med stenpärlor : love warriors pre collection | kimono : spell and the gypsy collective


det är fortfarande bilderna från bali
jag arbetar med, ~ & jag tänker att det är 
inte mycket jag visat här. en del måste ju sparas 
på tills love warriors smyg-öppnar-upp med
webshop senare i vinter. men lite vackraste sara
bara måste jag få bjuda Er på. och en apa. 


tack för att Ni är här,
för allt Ni säger så fint,
~ & välkommen november.

kärlek,

h





16 kommentarer:

  1. Så mysigt!

    Btw vad använder du för kamerautrustning?

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack ! :)

      jag har sedan en tid tillbaka
      ett canon eos 5d mark II - hus,
      ~ & använder allra mest mitt
      canon ef 50mm / 1.4 (fasta ~)
      objektiv .. that’s it.

      :) ♡

      Radera
  2. Hej fina Du, Tack för underbara ord och fantastiska bilder.
    Först blev jag häpen av det ljuvliga, jag hade glömt... det var så underbart att bli påmind.
    Jag bor i Tinseltown och har helt blivit uppfångad av livet här som tyvärr ger mycket att önska... men jag är fast. Dina ord och bilder är en påminnelse om att jag vet bättre.

    Så tacksam.


    En stor kram


    Monika.

    SvaraRadera
    Svar
    1. oj, vilken fantastisk kommentar !
      tack, monika, ~ det här kändes
      ända ner i frusna svenska vinterfötter
      kan jag säga..

      allt gott till Dig där borta,
      ~ & en stor kram tillbaka,

      hannah

      Radera
  3. I felt it, too, yesterday, (and it's still there),
    that quiet, grey, still feeling with the arrival of November
    that holds a lot of comfort and no pressure.
    (A November child myself,
    I've always loved this month that extra bit more).

    Love Warriors is sounding so good already!!


    SvaraRadera
    Svar
    1. thank you, sweet rebecca, ~ i can
      always f e e l the words of your
      comments somehow. beautiful.

      november child. yes, it suits you.

      wish you a beautiful & inspired
      weekend, ~ & thank you for
      your kind words !

      Radera
  4. Låter som en perfect day, perfect morning...
    ... och apan ser ut som att han bara äger henne, allra vackraste...
    här slår regnet på fönstret...undrar om jag borde gå och lägga mig bredvid hunden i soffan, och lyssna på Norah Jones jagar pirater... Eller Petra Marklund, som bara växer för varje gång...
    Ser verkligen fram emot deras webshop, för att kunna peka på den när jultomten frågar...
    Ska jag baka fröknäcke månne? eller förresten, ge mig den vippan så dammar jag lite... städ-fredag.
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. vilken fullkomligt underbart förvirrad
      kommentar, em ! tack ! jag ler från
      öra till öra. och önskar Dig en urmysig
      helg ute på ön !

      kram,
      h

      Radera
  5. happy november to you hannah! i'm in awe of your beautiful photo stories each time i visit here. what details, tones, songs and life breathes in them. i think its more than your talent, i think its special, its you.
    +
    i'm falling in love with the love warriors' collection... so beautifully rustic!

    SvaraRadera
    Svar
    1. thank you so much, sweet niru,
      ~ that is such a beautiful compliment !

      ha! *smiles* yes.. one can easily do that
      actually ! the first little collection, i have to say,
      is shaping up to be a very tempting one !

      thank you for your kind words ..

      Radera
  6. En underbar sång !
    Det är vackert, vilsamt och gjädjeberikande här.

    Kram till dig
    Anci

    SvaraRadera
    Svar
    1. tusen tack, anci, ~ Du är alltid så fin !

      stor kram,
      ~ & en go’ helg ..

      hannah

      Radera
  7. När kommer din bok, poesi och bilder i samklang? Jag skulle köpa den direkt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh, helena, ~ vad gullig Du är !
      det är faktiskt inte helt omöjligt..
      det finns lite olika planer som
      lutar åt det hållet ! :) ska bara
      hinna också ! fint att Du hejjar
      på, ~ tack !!



      Radera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...